Alla inlägg den 3 februari 2015

Av huddingefruar - 3 februari 2015 21:21

Idag hade jag ett toppensamtal med en kille i en förening som jag kände först var avig,men efter vi pratat en lång stund med varandra kändes det som vi kunde mötas,tror dessutom vi båda kunde förstå att något verkligen gått snett i dialog.


Jag tycker det är underbart när man kan prata med varandra istället för att mötas bakom mejl eller sms,då är det verkligen lätt med missförstånd.


Idag är det lätt både för unga och gammla att man kör sms-konversation och jag märker ju att många missförstånd blir tii,vet ju bara hur mina egena 7 döttrar kan gå igång,undrar hur det kommer se ut i framtiden då kommer man inte prata med någon utan bara smsa eller mejla.


Jag tror att vi måste prata mycket med våra barn om detta vikten av att våga visa att man är ledsen,besviken,arg osv om vi inte tar tag i problemet nu kommer det bli ett helvete så småningom./Nettan


Tänker också på min bästa vän Pia som har rätt jobbigt just nu ändå har hon styrka nog att jobba ta hand om barn och häst ,hon är verkligen en klippa.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Huddingefruar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards